Hoe RMA's terugzenden.

RMA

Wat?

Dit is een terugzending wegens een defect product of DOA (Dead On Arrival).

Afhankelijk van de garantieprocedure die de fabrikant hanteert en dus ook aan Nijkerk oplegt, wordt uw DOA gerepareerd, omgeruild met een evenwaardig product of vervangen door een nieuw product en wordt uw terugzending afgehandeld door Nijkerk of rechtstreeks door de fabrikant.

Wanneer de garantieprocedure via Nijkerk verloopt, kan u uw DOA of technische terugzending aanvragen via de Helpdesk Tool.


Hoe?
Ga naar de http://helpdesk.nijkerk.com site en log in met uw user ID of er wordt automatisch een ID aangemaakt indien u nog niet in ons systeem zit.’ 


Na verwerking van het dossier (binnen 24u) ontvangt u een Ticket ID.


Wanneer het gaat om een retouraanvraag die niet meteen binnen de garantieprocedure van de fabrikant valt, dan wordt uw aanvraag op ‘pending’ geplaatst en nemen we voor u contact op met de fabrikant en houdt een collega van het ASM-team u op de hoogte van de verdere stappen.


Na 14 werkdagen vervalt uw retournummer onvoorwaardelijk. Indien de goederen toch na deze termijn aankomen bij Nijkerk, worden ze geweigerd en naar u teruggezonden. Dit geldt natuurlijk ook wanneer goederen niet conform zijn..

Status van uw technische terugzending?

De status van uw retour kan u bovendien online opvolgen via de helpdesk-tool.